عبور یک دنباله دار از نزدیک زمین

عبور یک دنباله دار از نزدیک زمین

درباره وب
به ماورای خود نگاهی بیاندازید!

عبور یک دنباله دار از نزدیک زمین
دسته : نجوم

یک گلوله ی برفی بزرگ از نزدیکی زمین عبور می کند. این دنباله دار که ۴۵P/Honda-Mrkos-Pajdušáková یا به طور خلاصه ۴۵P نامیده می شود دیروز در موقعیت نزدیکی از کنار زمین عبور کرد.

در حین عبور، این دنباله دار با یک دنباله ی یونی باریک و کمای سبز رنگ در حال محو عکاسی شد. این رنگ سبز غالبا ناشی از مولکول های پرانرژی کربن است. دنباله دار ۴۵P به اندازه ای روشن است که وقتی در دسامبر ۲۰۱۶ در نزدیکترین فاصله با خورشید قرار گرفت با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده بود. هر چند، در حال حاضر این دنباله دار که سرش به سمت مدار مشتری در حرکت است در حال محو شدگی است زیرا در آن محدوده بیشترین زمان خود را سپری می کند. این هسته ی یخی و گرد غباری به وسعت یک کیلومتر در سال ۲۰۲۰ مجددا به نواحی داخلی منظومه ی شمسی باز می گردد.

منبع: apod



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده :
تاريخ : دو شنبه 25 بهمن 1395 ساعت: 18:23
 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  تقویت فن بیان  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید